Våra behandlingar

Akut Tandvård

Vem som helst kan råka ut för en skada eller akut smärta som man bara vill få bort. Vi finns här för att hjälpa dig.

Tand implantat

Med tandimplantat du ersätter förlorade tänder för att du ska kunna få tillbaks din självkänsla, tuggförmåga och förenkla din vardag!

Rotbehandling

Har du ett djupt hål eller problem från en tidigare fyllning? Då behöver du en rotbehandling!

Bettskena

unnamed (2)

Bettskena används när man har besvär från käkleder och tuggmuskler. Den hjälper till att avlasta käkleder och tuggmuskler så att spända muskler lättare kan slappna av. En bettskena kan också användas för att undvika en alltför snabb nedslitning av tänderna vid tandgnissling.

Porslinkrona

En porslinskrona är en fastsittande konstruktion som sitter över den egna tandroten – den träs över tanden som en fingerborg och limmas fast. Porslinskronan är ett mer hållbart alternativ än lagningar och skyddar tanden. Porslinskronor finns i olika varianter. Valet av material sker i samråd med patienten.

Tandbrygga

Ersätt en förlorad tand med en tandbrygga!
En tandbrygga (vissa kallar den för en tandbrygga), är en permanent ersättning för tappade tänder. Patienten kommer efter avslutad behandling ha ett fint och naturligt leende där tänder ersatts med en tandbro. Tandbryggan tillverkas av en tandtekniker i olika material och därefter fästs den mellan två friska tänder. En tandbrygga är ett enklare och billigare alternativ till tandimplantat och rekommenderas när käkbenet är för skört för tandimplantat. Vi jobbar med duktiga och erfarna tandtekniker vid tillverkningen av själva tanden och garanterar tandbryggor av högsta kvalitet. Är du intresserad av tandbrygga?

Protes

En tandprotes är en avtagbar ersättning av förlorade tänder. Med hjälp av en protes kan du ersätta både enstaka tänder, tänder på rad eller helt tandlösa käkar. Protesen består av konstgjorda tänder och konstgjort tandkött. Eftersom de är avtagbara kan du själv ta ut och sätta in dem i munnen.

Tandfyllning

Om du får ett hål i en tand eller om du har en gammal fyllning som gått sönder kan du behöva göra en tandfyllning (lagning). Det vanligaste materialet som används vid tandfyllningar är komposit, en plastblandning.

Tandblekning

Med tiden kan man få gulare tänder även om själva tänderna mår bra. Därför kan det ibland vara en bra idé att bleka de för att få tillbaka det fina vita leendet. Vi använder oss av välkända märket Opalescence Boost.

Tandlossning

Tandlossning är en infektion i tandens fäste och som kan leda till att tänderna långsamt lossnar från käken. Du kan undvika det genom att hålla tänderna rena varje dag.
Det är bakterier runt tänderna som orsakar en infektion. Om du inte rengör tänderna ordentligt kan tandköttet bli inflammerat. Det kan leda till tandlossning.

Vi följer en grundregel: Alla förtjänar ett vackert leende!

Vi tror på långsiktighet och vill att våra patienter förblir kvar och därför tummar vi aldrig på kvalité eller service. Besök våra duktiga tandläkare i Trelleborg.

Adress: Algatan 24, 231 42 Trelleborg

Telefon: 0410-101 11